Naša dijakinja Katarina Petra van Midden se je vrnila z mednarodne debatne akademije iz tajske z naslednjimi vtisi:

Od 28. marca do 4. aprila 2013 je na Tajskem potekala Okoljska Mednarodna Debatna Akademija 2013, v okviru projekta Razpravljaj, razumi…spremeni okolje, s katerim so povezane 4 države: Tajska, Litva, Slovenija in Kitajska. Dogodka se je udeležilo okoli 40 debaterjev in debaterk, med njimi tudi 8 mladih nadobudnih debaterjev iz Slovenije, med katerimi sem bila tudi jaz.

Naše bivanje na Tajskem je bilo razdeljeno na dva dela in sicer smo prve štiri dni preživeli v Bangkoku, glavnem mestu Tajske, ostale štiri pa ob morju. Prvi dan je potekal zelo umirjeno, po dolgem letu in malo spanca smo prispeli v Bangkok. Bivali smo v hotelu Suan Dusit Place na študentskem kampusu. Popoldne smo obiskali pravo tajsko tržnico, zvečer, ko so prispeli debaterji še iz drugih držav pa smo imeli skupno otvoritveno večerjo.

V petek smo imeli po zajtrku uvodno slovesnost po kateri so sledile podelitve nagrad za najboljši kratki film in najboljšo fotografijo na natečaju Green Little Film and Photo Awards, kjer so udeleženci posneli minutni film ali fotografijo na temo drevo. Zmagovalci natečaja se bodo udeležili naslednjega dogodka v okviru tega projekta, ki pa bo letos poleti na Kitajskem. Sledilo je veliko predstavitev na različne teme, izvedeli smo s kakšnimi problemi se katera izmed držav sooča in kako jih rešuje, popoldne pa smo si ogledali Vimanmek mansion, največjo hišo narejeno iz tikovega lesa.

V soboto zjutraj je sledilo še nekaj predstavitev, popoldne pa smo si zares ogledali Bangkok. Videli smo Veliko palačo in Tempelj Bude iz Žada. Nakupovali smo tudi v Asiatique, nakupovalnem predelu z malimi trgovinami, zvečer pa smo se nazaj do hotela peljali z ladjo po reki Chao Phraya.

Naslednje jutro smo po zajtrku pospravili stvari in odpotovali do Klong Kon ohranitvenega centra za mangrove, kjer smo v blatno morje sadili mangrove, hranili opice, se igrali igre in jedli na leseni stavbi sredi morja. Tam smo preživeli čudovito dopoldne, a prišel je čas odhoda in odpotovali smo naprej. Prispeli smo v prečudovit Sirindhorn mednarodni park, prebivali smo v majhnih rožnatih počitniških hišicah le dve minuti oddaljenih od morja, naše prevozno sredstvo pa je bilo kolo.

Ob morju se je začelo debatiranje. Razdelili so nas v skupine po tri ali štiri, v vsaki pa so morale biti najmanj 3 narodnosti. Debatirali smo na različne teme od tega da bi morali volilno pravico znižati na 16 let, do tega da bi morala Kitajska prioritizirati okoljevarstvo. Dnevi ob morju so si bili podobni, a hkrati je bil vsak zase nekaj posebnega. Veliko smo debatirali in sklepali nova prijateljstva, prosti čas preživeli na plaži ali v morju, večere pa ob igranju različnih družabnih iger, petju in igranju na kitaro.

Čas je mineval zelo hitro in kmalu je prišel dan odhoda. Ker smo imeli večerni let, smo dan preživeli v velikem nakupovalnem centru, nato odšli na letališče, kjer nas je čakal dolg let nazaj v Slovenijo.

S sabo sem prinesla milijon vtisov in spominov, a je članek prekratek, da bi napisala vse, kar sem videla in doživela. Projekt nam je dal priložnost, da smo potovali na drug kontinent in spoznali toliko novih kultur in ljudi… Kar sem doživela ne bom nikoli pozabila.

Tako torej piše naša Katarina. In tu je še link nanekaj dokumentarnih fotografij:

(Skupno 61 obiskov, današnjih obiskov: 1)