Nadarjeni so tisti mladostniki, ki so pokazali visoke dosežke ali potenciale na enem ali več področjih (intelektualnem, ustvarjalnem, specifično-akademskem, vodstvenem, ali umetniškem) in ki poleg rednega šolskega programa potrebujejo posebej prilagojene programe in aktivnosti.
V šolskem letu 2011/2012 se v srednjih šolah uvaja Koncept vzgojno-izobraževalnega dela z nadarjenimi dijaki, ki temelji na pravici vsakega dijaka, da mu javni šolski sistem omogoča optimalni razvoj v skladu z njegovimi potenciali in interesi (ZOFVI, 2. člen). Pomeni temeljni okvir za identifikacijo in načrtovanje dela z nadarjenimi v srednji šoli ter upošteva in nadgrajuje Koncept odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli.
Cilji:
• delo z dijaki, ki so bili že v osnovni šoli prepoznani kot nadarjeni,
• evidentiranje nadarjenih v srednji šoli,
• vključevanje nadarjenih v ponujene dejavnosti in tekmovanja,
• prilagajanje ponudbe dejavnosti potrebam nadarjenih,
• izboljšati kompetence učiteljev za delo z nadarjenimi dijaki,
• spremljanje dela nadarjenih.
Okviren akcijski načrt:
• informiranje učiteljskega zbora o značilnostih nadarjenih in o delu z njimi,
• evidentiranje nadarjenih v 1. letniku,
• seznanitev dijakov in staršev s Konceptom vzgojno-izobraževalnega dela z nadarjenimi,
• priprava individualiziranih programov,
• objava ponudbe programov za spodbujanje razvoja nadarjenosti,
• analiza uresničevanja Koncepta ter dopolnjevanje in načrtovanje novih programov.
Člani projektne skupine:
Milan Jevnikar, Mojca Saje Kušar, Marjan Gorišek, Matko Peteh, Franci Pajk, Igor Gruden in Marjeta Šlajpah Godec.